zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
Szukaj
Mój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka: 
Suma 0,00 zł
Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka
Ilość
Razem
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty:
Dostawa:  Do ustalenia
Razem

CATAN Pojedynek

Stań do pojedynku w świecie Catanu!

Wiek 10+
Ilość graczy 2
Czas gry (min) 40-50
Wydawca: Galakta
Stan: Nowy produkt
Dostępność

Na magazynie, wysyłka w 24h

Ostatnie sztuki

73,90 zł brutto
Ilość

Catan: Pojedynek to idealna gra nie tylko dla fanów Catanu, ale także dla tych, którzy szukają przyjemnej gry dla dwóch osób. Catan powraca w pełnej krasie i zaprasza wszystkich do budowania, wydobywania surowców i wytyczania nowych dróg na bogatej w zasoby naturalne, pięknej wyspie.

Catan pojedynek to wyjątkowa gra w serii, ponieważ pozwala ona zmierzyć się dokładnie dwóm graczom i sprawdza, który z nich będzie lepiej przewodził grupie osadników. Gracze będą zakładać osady, wytyczać drogi, wznosić budynki i najmować bohaterów, aby ich miasta prosperowały i przynosiły punkty zwycięstwa, potrzebne do wygranej.

Gra zaczyna się od wybrania scenariusza, skompletowania potrzebnych do gry talii i rozłożenie układu początkowego (każdy rozpoczyna grę z dwiema osadami, drogą i sześcioma terenami). Po krótkim przygotowaniu gracze są gotowi do gry.

W pierwszym kroku gracze rzucają kośćmi. Kość produkcji wskazuje graczom, które tereny produkują dobra w tej turze, a z wyniku na kości wydarzeń gracze dowiadują się, co wydarzyło się na wyspie – być może nastał dzień targowy, plony okazały się niezwykle urodzajne, lub rozbójnicy przybyli złupić osady.

Następnie gracz przechodzi do fazy akcji, kiedy to ma szansę zagrać karty ze swojej ręki. W grze występuje kilka typów kart, ale najbardziej powszechne to Budynki i Akcje. Aby wznieść budynek, gracz musi opłacić jego kosz, a następnie może umieścić go w swoim księstwie – budynki zapewniają różne korzyści – od zapewnienia dodatkowych surowców, do ochrony przed napadem rozbójników. Karty akcji przedstawiają działania, które mogą podjąć osadnicy – Złotnik może po korzystnym kursie wymienić złoto, a Zwiadowca pomaga lepiej zaplanować dalszą ekspansję.

Podczas tej fazy gracze mogą także wymieniać surowce, rozbudowywać osady do miast i budować nowe drogi. Każda nowa osada musi być zbudowana przy drodze, ale zapewnia niebagatelną korzyść – zakładając nową osadę gracz odsłania dwie nowe karty terenu i kładzie je przy tej osadzie. Od tej pory te tereny także będą produkować surowce, kiedy na kostce wypadnie ich wynik.

Gracze budują nowe osady, wznoszą budowle, handlują i biorą udział w różnych wydarzeniach do momentu, aż jeden z nich nie osiągnie wyznaczonego przez scenariusz progu punktów. Punkty zdobywa się nie tylko za budowanie nowych osad i rozbudowywanie ich do miast. W grze pojawiają się także symbole przewagi handlowej i militarnej – kto ma więcej danych symboli na kartach w swoim księstwie, zdobywa przewagę na danym polu. Żeton przewagi jest wart jeden punkt zwycięstwa i często może przesądzić o losach pojedynku.

Wiek 10+
Ilość graczy 2
Czas gry (min) 40-50