zamknij Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
Szukaj
Mój koszyk

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka: 
Suma 0,00 zł
Produkt dodany poprawnie do Twojego koszyka
Ilość
Razem
Ilość produktów w Twoim koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.
Razem produkty:
Dostawa:  Do ustalenia
Razem

New Angeles (edycja polska)

Biznes dobra rzecz

Wiek 14+
Ilość graczy 4-6
Czas gry (min) 120-240
Wydawca: Galakta
Stan: Nowy produkt
Dostępność

Brak na magazynie

182,90 zł brutto

New Angeles, gra planszowa dla 4-6 graczy, której akcja rozgrywa się w uniwersum Androida, zawita w tym roku do sklepów.

Największe i najbogatsze miasto na Ziemi, dom Kosmicznej windy, która strzeliście sięga niebios, łącząc nas z Księżycem i jego bezcennymi zasobami Helu-3, to właśnie New Angeles. Tutaj również mają swoje siedziby najpotężniejsze światowe megakorporacje: Jinteki, Haas-Bioroid, Globalsec, NBN i wiele innych.

ad03_layout

Biznes dobra rzecz

Biznes jest podstawą w New Angeles. To miasto nie tylko przyciąga inwestorów, ale jest także specjalną strefą handlową Stanów Zjednoczonych. Dzięki korzyściom płynącym z prawa US i roszczeniom konstytucyjnym, mieszkańcy i korporacje New Angeles cieszą się większą swobodą niż zwykli mieszkańcy Stanów.

Gracze wcielają się w przywódców megakorporacji. Ich celem jest zbicie fortuny na właściwych inwestycjach. Ile kredytów trzeba zarobić, żeby wygrać grę? Więcej niż wylosowany przeciwnik. Jednak to nie wszystko. New Angeles jest niespokojnym miastem, w którym raz po raz wzrasta panika, wybuchają strajki i protesty, co może doprowadzić do obniżenia wydajności produkcyjnej niektórych dzielnic. Priorytetem wszystkich graczy musi być inwestycja w te przedsięwzięcia, które będą dla miasta jak najlepsze, również dlatego, że kiedy poziom zagrożenia osiągnie szczyt, wkroczą Federalni ze Stanów Zjednoczonych, pozbawiając miasto jego przywilejów, i wszyscy przegrają.

16611R-AD03_Corp_Sheets-PO-9

Negocjacje, sojusze i „przysługi” będą nieodłącznym elementem w pozyskiwaniu poparcia innych korporacji dla swojej oferty, która przecież jest zbawieniem dla pogrążonego w chaosie miasta! Najlepiej pokazać się publicznie z jak najlepszej strony, a swoje plany i ambicje zachować dla siebie. Połącz siły z innymi w realizacji swoich planów… a później wyciągnij z inwestycji więcej kredytów niż oni wszyscy razem!

Planowanie w przód

Rozgrywka w New Angeles trwa określoną liczbę rund. W każdej rundzie każdy z graczy proponuje inny rodzaj umowy biznesowej. Umowy te są reprezentowane przez karty akcji, z których każda ma określony wpływ na grę. Na początku swojej tury gracz dobiera karty akcji, określone na podstawie arkusza swojej korporacji, a następnie przedstawia pozostałym graczom swoją ofertę.

ad03_diagram1

Podczas rozgrywania każdej rundy odkrywane będą również różne karty zasobów ludzkich, przedstawiające utalentowane osoby, które z pewnością przydadzą się w twojej korporacji. Jeśli uda ci się przekonać inne organizacje, by wsparły twoją umowę, wyczerpujesz zasób ludzki i przez resztę gry zbierasz korzyści, jakie z niego płyną.

Wojna korporacji

Nie tylko jedna korporacja chce zdominować miejski biznes i czerpać korzyści z zasobów ludzkich. Gracze będą mogli zgłaszać kontroferty, aby nie doprowadzić do realizacji intratnych planów przeciwnika. Odkrywane zasoby ludzkie są bardzo pożądane przez wielu przywódców korporacyjnych, dlatego inni gracze mogą ogłaszać konkurencyjne oferty, nawet jeśli nie mają korzyści z przegranej aktywnego gracza.

Kiedy dwie umowy zostaną wybrane, pozostali gracze decydują, którą z nich chcą wesprzeć. W tym celu umieszczają swoje zakryte karty akcji pod wybraną ofertą. Nie ma limitu kart, które gracz wspierający może zagrać. Wygrywa propozycja, która otrzyma więcej kart – jej efekt jest natychmiast rozpatrywany, a gracz wyczerpuje kartę zasobów ludzkich.

Zasoby ludzkie często pomagają zgromadzić kapitał, szczególnie kiedy używa się ich do stworzenia warunków, na których skorzysta interes korporacji. NBN, na przykład, zdobywa 1 kapitał za każdy usuwany punkt niepokoju, a Weyland 2 kapitały za każdym razem, kiedy usuwany jest znacznik wyłączenia.

ad03_diagram2

Weyland Consortium wystawia kontrofertę NBN – Niskobudżetowy remont. Pozostali gracze przydzielają swoje wsparcie. W przypadku remisu zawsze wygrywa oferta aktywnego gracza, dlatego NBN zdobywa zasób Jacksona Howarda i rozpatruje efekt karty Spece od propagandy, obniżając niepokój w 2 dzielnicach. Z racji, iż NBN zdobywa 1 kapitał za każdy usuwany punkt niepokoju, porusza swój żeton o 2 pola na torze kapitału.

Wara od New Angeles!

Czasem trzeba dojść do celu swoich przedsięwzięć dość okrężną drogą, aby miasto mogło sprawnie funkcjonować. Jest to posunięcie biznesowe, bo jeśli dojdzie do zamieszek, produkcja zasobów w dzielnicy zostanie wstrzymana.

ad03_threatdiagram

Żeton androida w Laguna Velasco pozwala korporacjom wyeksploatować z dzielnicy 3 kapitały na końcu rundy, ale jednostki Organizacji przestępczych wstrzymują produkcje dóbr w dzielnicach, w których się znajdują.

Utrzymanie miasta na właściwych obrotach może spowodować, że zawrzesz tymczasowo ugodę z rywalami. Wszyscy muszą mieć wzgląd na dobro miasta, ponieważ jeśli nie uda się zapanować nad groźbą rewolty i zamieszek rząd Stanów interweniuje.

Kiedy niepokój wymknie się spod kontroli i osiągnie poziom 25 gra automatycznie się skończy – New Angeles zostaje przejęte i wszyscy gracze przegrają… poza jednym.

ad03_themedcontent2

Wśród kart rywali losowanych na początku gry znajduje się karta Federalisty. Gracza, który wylosuje tę kartę, nie obowiązują zwykłe zasady zwycięstwa. Jego zadaniem jest dowieść, że obecny model przynosi rządowi ogromne straty, co przyczyni się do uczynienia z New Angeles miasta podległego Stanom Zjednoczonym.

Okno na biznes

Manipulacja, negocjacja i łapówkarstwo to drogi prowadzące do bogactwa. Trzeba jednak stąpać twardo po ziemi, by nie zatracić się całkowicie w pogoni za kapitałem, bo może się okazać, że grunt usunie się wszystkim spod nóg, zanim ktokolwiek zdoła to zauważyć.

Wiek 14+
Ilość graczy 4-6
Czas gry (min) 120-240